על סף הגילאים בע"ר - לעמותה רשומה קיימות הגבלות על ספי הגילאים לתפקידי ועד, הצבעה באסיפה כללית וחברות בעמותה. כיוון שאמא"י _אינו_ עמותה רשומה מבחינת רשם העמותות הגבלות אלה אינן חלות בהכרח (אולם יכול להיות שכן, לכן צריך לברר את הנושא מבחינה חוקית גרידא). אם יש הגבלה חוקית אמיתית אז הנושא סגור וחתום ואין מה לדון בו. במידה ולא, צריך לשקול מהן ההגבלות שאנחנו מציבים לעצמנו - יכול מאוד להיות שהחוק מחייב אדם להיות בן 17 כדי להצביע בע"ר ואנחנו דווקא חושבים ש-16 הוא הגיל הנכון, ואולי 14, ואולי הגיל הנכון תלוי באם ההחלטה מערבת נושאים כלכליים או לא? אפשרי מאוד שהגילאים לא ישתנו (קשה לי להאמין למשל שבועד יהיו קטינים כיוון שבכל זאת מעורבים פה עניינים שקשורים לכסף ועבודה מול גורמים חיצוניים שתלויים, מה לעשות, גם בגיל) אבל לדעתי ההחלטה צריכה להיות של אמא"י ולא מוכתבת מלמעלה. בנוגע לדעתי האישית פחות או יותר - חברי ועד צריכים להיות בני 18 לכל הפחות (עם סטייה של חודשיים למטה או משהו כזה, לא צריך להיות פדנטים) הצבעות אסיפה כללית שנוגעות לפיננסים מוגבלות ל-16 הצבעות הנוגעות לאופי הארגון לרבות בחירות אינן מוגבלות בגיל בעלי תפקידים מסויימים כתלות במקרה הפרטי ובאדם המסוים, כיוון שהכל פרטני פשוט להפעיל שיקול דעת ולא לחסום את סף הגיל בצורה גורפת.
זה מבחינתי אידאל הגילאים, המניע שלי בכלל להתעסק בעניין הזה הוא שרוב אמא"י מורכב, מה לעשות, מקטינים והאופי של הארגון צריך להתאים את עצמו לחבריו ולא להפך.
בנוגע לתפקיד המזכירותי - כיוון שתפקיד המזכירות הוא תפקיד שעיקרו טכני, הוא אינו מערב החלטות הרות גורל והוא (אני מקווה) שקוף לועד וכפוף לוטו של הועד אני לא רואה סיבה שיתבצע בפועל על ידי מישהו שאינו חבר ועד. בנוגע אלייך נקודתית, הדבר היחיד שחרה לי הוא שלא נשלח מכתב חודשי קבוע אבל אין לי מושג מי אשם בכך (או אם בכלל יש אשמה, יכול להיות שנתקבלה החלטה לא לשלוח מכתב חודשי), פרט לכך התפקוד שלך נראה לי מצוין מבחוץ אבל אני לא פוסל את האפשרות שתהיה לי ביקורת כשאני אבחן את העניין מקרוב יותר. בכל מקרה, אין לי שום רצון לתקן משהו לא מקולקל, בהנחה שאפשר לקיים איתך דיאלוג על אופן ניהול המזכירות בכל זמן נתון והעניינים רצים, אני לא רואה סיבה לא להמשיך את ההתקשרות איתך.
לגבי איך שאני רואה את התפקיד המזכירותי - מבחינתי המזכירות והגזברות הן זרועות המזינות וניזונות מהועד אבל זה מה שהן, זרועות. כלומר, ההחלטות מוכתבות על ידי הועד והאסיפה הכללית ומיושמות על ידי המזכירות והגזברות. יינתן יותר משקל לעצות ודעות של בעלי תפקידים, יוועצו בהם באופן אינטנסיבי ולפעמים יקחו את דעתם כסוף פסוק כיוון שהם העוסקים במלאכה ומכירים את הצרכים אבל המילה האחרונה היא לא שלהם. אני חושב שהתפקיד הוא לא פחות תובעני מחברות בועד אולם האופי שלו שונה ובעל התפקיד צריך להכיר בכך. המזכירות מבחינתי היא המנהלה, פשוטו כמשמעו, היא זו שנותנת מענה לפניות בנושאים טכניים, היא שולחת הודעות, היא אחראית על וידוא פרטי החברים, הרשמה ותפוגת תוקף החברות, הכנת כרטיסי חבר ושליחתם והגהה ועזרה בניסוחים של הודעות רשמיות. כרגע כיוון שאני לא מעורה כל כך אני לא יודע איך המזכירות מתנהלת בפועל, הצעד הראשון הוא פשוט בחינה של המערכת שמחזיקה את המידע (טבלת אקסל, תוכנה באקסס, הרבה סינים שזוכרים בעל פה מספרים) וטיוב שלה, דאגה שהגרסא המעודכנת ביותר תהיה זמינה בכל רגע נתון לכל בעלי התפקידים ולא יהיו טעויות של פיצול לשתי טבלאות שונות ברמות עדכון שונות וכן הלאה. יצירת "ארכיון" מסודר של פעילות המזכירות לאורך זמן פשוט כדי שנוכל לעקוב ולא יהיו בלבולים במקרה של שינויים בועד או במזכירות או סתם אם מישהו שואל שאלה עניינית. בפועל, אני אוכל לתת את דעתי על שינויים נחוצים רק אחרי בחינה לעומק שכרגע אינה מתאפשרת לי.
מקווה שעניתי, אם עדיין משהו לא מובן את מוזמנת לשאול שוב או למקד אותי יותר על נושא מסוים ואשתדל לענות כמיטב יכולתי.
|